

- Wat hebben we veel werk. We maken een kaartje voor onze grootouders om hen te bedanken voor alle goede zorgen. We mogen scheuren in de oude kranten en tijdschriften van oma en opa. We mogen dozen van eieren schilderen, daar maken we bloemen van. We mogen knippen in groen papier (steel). En een mooie tekening maken met de lievelingskleuren van oma en opa.
- Ook in onze klas staat er een logeerbedje. Hoe moeten we liggen? Hoe moeten we een bed opmaken?
- We poetsen ons klasje zoals in het verhaal van Jules
- Oma en opa komen aan met de trein in het verhaal. Wij leren treinsporen bouwen en richtingen volgen.
- Juf Seliene kan ook breien zoals de oma van jules. Ze maakt geen truien maar een lange sjaal.
- Alle voorwerpen zoeken uit het verhaal
- De koffer van oma en opa. Wat zou er in zitten? Elke dag nieuwe dingen: tuien, pyjama’s, toiletzak, juwelen, …
- De trui van papa is heel groot
- De trui van Jules is heel klein (spelen met deze wiskundige begrippen)
- In het verhaal kopen ze een fruittaart voor oma en opa. Wij bakken er zelf 1 met appeltjes